4 czerwca 2020

PODSUMOWANIE MIESIĄCA | MAJ 2020! | #5

Witajcie!
Z 3 dniowym opóżnieniem, zapraszam na...
PODSUMOWANIE MAJA!

Zapraszam!


Pierwsze dni miesiąca - czyli tegoroczną, nietypową majówkę, spędziłam w połowie w swoich czterech ścianach, a także na działce, oddalonej od mojego miejsca zamieszkania o ok. 13 km, rownież w mieście, w Warszawie - na jego obrzeżach.

Na te trzy dni wolne od pracy [zwykle od przeszło 5 lat, 2 maja pracowałam - w tym roku mi sie upiekło], zaplanowałam sobie 3 książki, które miałam nadzieję przeczytać.
Były to:
- (Nie) zdobyta 2 - Melissa Darwood;
- Ekstradycja - Remigiusz Mróz;
oraz
- Wszyscy wyszli z PAKI - Agnieszka Kozłowska

Pierwsze dwie wyżej wymienione udało mi się przeczytać odpowiednio 1 i 2 maja.
Książkę Melissy Darwood przeczytałam pół w formie elektronicznej, a końcówkę w papierze.
A drugą z nich, książkę Remigiusza Mroza, przesłuchałam w formie audiobooka, czytanego przez wspaniałego lektora - Krzysztofa Gosztyłę, ale ostatnie strony 11 tomu Chyłki, słuchałam, śledząc tekst w wersji papierowej.

Jedynie nie udało mi się podczas Majówki, przedrzeć się  przez strony 3 książki wybranej w w/w TBR -  książki Agnieszki Kozłowskiej, zakupionej praktycznie ostatnim rzutem na Taśmę w Kwietniu [ paczka odebrana w ostatni piątek miesiąca - 24.04], razem z dwiema książkami Magdaleny Knedler z wydawnictwa MANDO.

Nie oznacza to jednak, że tego dnia nic nie czytałam. Co to, to nie...
3 maja, zamiast czytać jej i delektować się ciekawymi historiami zawartymi w tym tytule, wzięłam do ręki czytnik i znalazłam w obszernym katalogu zawartym na Legimi, zauważyłam okładkę, która kiedyś mi mignęła, gdy scrollowałam Instagrama, a raczej BookStagrama.
A była to ta okładka

I ten, jak się okazało, króciutki ebook, "Debiuty" Jarosława Słoty, mający niecałe 100 stron, przeczytałam w kilkadziesiąt minut tego dnia.

A "Wszyscy wyszli z PAKI" Agnieszki Kozłowskiej, zostało uszczknięte kilka pierwszysch rozdziałów i niestety, z niewiadomych przyczyn, zatrzymałam się na  str "PAKI'.

Poza Działką i czytaniem książek i oglądaniem filmów na YouTub'e, udało mi się przypomnieć i zdążyłam włączyć na Facebooku Viralowe Targi Ksiązki organizowane przez Adama Szaję ze strony/bloga smakksiążki.pl oraz Jakuba Ćwieka - autora książek.

Udało mi się być i "na żywo" oglądać spotkanie z Martą Kisiel i Magdaleną Witkiewicz, które prowadził Jakub, po nim spotkanie z nim i Wojciechem Chmielarzem, prowadzone przez drugiego z Organizatorów- Adama,  a trzecią tego dnia rozmową, oglądaną przeze mnie na tych Targach, tematem była promocja tytułów w czasie pandemii. Gośćmi Adama, były osoby z działów promocji w trzech wydawdnictwach - Piotr z Wydawnictwa SQN, Magdalena z Wydawnictwa Marginesy oraz Maciej z Grupy Wydawniczej FOKSAL(W.A.B, Uroboros, Wilga).

Kolejnym ciekawym wydarzeniem kulturalnym w Sieci, są codzienne live'y na stronie Marty Matyszczak, Autorki kryminałów pod psem. Tam 6 dni w tygodniu, są przedstawiane przez nią książki, które mogą poprawić humor podczas siedzenia w domu w czasie tej pandemii i nie tylko. A tylko w ten jeden pozostały dzień w tygodniu, Marta opowiada ciekawostki związane z jednym z tytułów jej serii. I tak od kwietnia.

A od 4 maja, codziennie od poniedziałku do piątku o 20.10 zasiadałam przed Tv i na kanale FilmBox Extra i oglądałam odcinki serialu "Facet od setca \ The Heart guy" o przygodach lekarza w małomiasteczkowym szpitalu. 4 maja był 1 odcinek 1 sezonu

5 maja, o godzinie 18, Empk zorganizował kolejne Spotkanie Online, którym tego dnia gościem był Autor zekranizowanej książki, uwiecznionej w postaci serialu na stacji Canal + "Żmijowiska" - Wojciech Chmielarz.
To wydarzenie było związane z kolejną zbliżającą się wielkimi krokami, majową premierą, wydanej pod szyldem Wydawnictwa Marginesy - "Wyrwą". Spotkanie to prowadziła Weronika W. i zadawała dobre pytania Autorowi. I przsy okazji dowiedziałam się o słuchowisku na Empik Go związanym z tą książką - pod tytułem "Wyrwa. historia Ułana" czytana przez m.in.Adama Woronowicza i Katarzyny Warnke.
To, umilało mi ostatnie chwile tego dnia w pracy.

A premiera książki Wojciecha Chmielarza "Wyrwa" była dzień później - 6 maja.
A oprocz jiej, tego dnia miała premierę, inna książka z odmiennego gatunku niż wcześniej wymieniona, a miaowicie tym tytułem "W Twoim Cieniu" autorstwa Anny Kasiuk - trzecia część serii wydanej pod szyldem Czwartej Strony.

Tego samego dnia co były te dwie premiery, udało mi się dokończyć książkę, którą w naszym kraju wydano prawdopodobnie przez to, co sie dzieje na całym świecie, tylko w formie elektronicznej. a była to książka wydana przez Wydawnictwo Jaguar - "First Last Song" Bianca Iosivoni.

Następnego dnia, 7 maja, wzięłam "na chwilę" książkę  "Twoje fotografie" Tammy Robinson z półki i przeczytałam kilkanaście stron. Niestety po stronie , odstawiłam ją na boczny tor, nie wiedząc tak naprawdę czemu.

Pamiętam jedynie, że w komunikacji miejskiej, jadąc po produkt który zamówiła moja mama - farbę Śnieżkę, zaczęłam słuchać - minutę audiobooka pierwszej części Kryminału pod psem - głosem W. Żołądkowicza, ale zmieniłam na audiobooka czytającegoprzez przepiękną Martę Żmudę- Trzebiatowską - "Masz wiadomość" Agaty Przybyłek.

Jednak w domu, wyłączyłam cyztanie aktorki i oglądałam yt i oczywiście do 19.30 słuchałam opowieści Marty Matyszczak, a potem kolejny odcinek serialu o Hyu.

Między 8 a 10 maja,trzy symatyczne dziewczyny z bookStagrama, zorganizowały maraton czytelniczy pod nazwą Niegrzeczny Weekend. Były to:  Zuzanna - @kulturalnaszafa, Dominika @d.e.lewandowska i Patrycja @nastepnastrona. Przy okazji powiem, że te dziewczyny też mają swoje kanały książkowe na YouTube.

Moim TBR-em na to wyzwanie, były  2 książki(w tym jedna z gwiazdką), gdyz wiedziałam, że te dwa pierwsze dni nie bede miała zbyt wielu czasu na czytanie - przez pracę w piatek 12h a w sobotę 8.
Były to:

Malum - Amo Jones [Wydawnictwo Kobiece] - czwarta część serii Elite Kings Club.
Skandal - Katarzyny Nowakowskiej [Wydawnictwo Burda Książki] - właśnie ona miała tę gwiazdkę wcześniej wspomnianą.
A powodem było to, że nie wiedziałam, czy bardziej mnie ciągnęło do tej książki, wydanej pod prawdziwym nazwiskiem autorki, czy też książki "Złe miejsce" napisanej pod pseudonimem.

A książkami, które przeczytałam przez 3 dni, były 2 tytuły w całości i kilkadziesiąt stron trzeciej.
Były to:
Malum - Amo Jones -> przeczytana przed północą 8 maja.
Naga prawda  - Vi Keeland - zaczęta 8 maja po 22, a skończona 10 ok 4.30.
 
A dodatkowo przesłuchałam 120 stron trzeciej książki - a mianowicie rozdziałów "Złego miejsca" K.N.Haner. To akurat przesłuchałam 10 maja będąc na działce po krótkim śnie, a bardziej trzygodzinnej drzemce.
 
Tę książkę skończyłam dzień później, koło południa, a już o 18 zaczęłam kolejną - książkę "Hachiko. Pies, który czekał" Lluis  Prat. Z niej, tego dnia przeczytałam 209 stron, ale dokończyłam dopiero 12 maja po przebudzeniu, z samego rana.
 
Później, zaczęłam ponownie słuchać po raz drugi w tym miesiącu audiobooka styczniowej premiery (wersji papierowej, Audiobook został wydany wcześniej) książki "Masz wiadomość" z głosem Marty Żmudy-Trzebiatowskiej. Tego dnia przesłuchałam niecałe 4 rozdziały, co w papierowej oznaczałoby ze skończyłam na 55 stronie z 366.
 
I tak jak kilka dni wcześniej, tak i teraz, odłożyłam audiobook znowu na rzecz pracy...
 
13 maja, do ok. godziny 18, nie tknęłam ani fizycznej książki, ani elektronicznej czy audiobooka.
Jednak wtedy, po 10 godzinach siedzenia w jednym miejscu przed ekranem, zaczęłam już odczuwać zmęczenie, więc włączyłam Legimi na telefonie i zaczęłam słuchać "Nieautoryzowanej Autobiografii" Kuby Wojewódzkiego, głosem Jego samego...
Tego późnego popołudnia słuchałam 1h 42m (od ok 17.30 do 20.10), potem obejrzałam serial i poszłam spać.
 
14 maja kolejny czas spędziłam przy tym audiobooku, który umilał mi czas przy skrobaniu planu najbliższych postów, lub ich tworzeniu - np. Stosika z Kwietnia.

Sobota - dzień wolny od pracy i wyjazd na działkę, zapoczątkowałam wizytą w księgarni i odebraniem trzech pozycji, z czego jedną z nich, zabrała mi mama do czytania, mówiąc nie mam co czytać.
A ja tego dnia zaczęłam i po niecałych 2 godzinach skończyłam książkę Banda z Burej Magdaleny Witkiewicz
Następnie, moim wyborem, był powrót do książki kupionej w Kwietniu i zaczętej juz kilka razy, ale tym razem udało mi się ją przeczytać do końca.
A była to... Wszyscy wyszli z PAKI Agnieszki Kozłowskiej.
I skończyłam ją 18 maja.
3 kolejne książki były czytane i kończone w odstępach 2 dni.
20 maja - Zawsze i wszędzie Brittainy C. Cherry 
22 maja Ekipa. Crew Tijan
24 maja przeczytałam w jeden dzień Royal. Zbuntowana księżniczka Valentiny Fast

Niestety po tej książce... 
Udawało mi się przeczytać kolejne książki dzień po dniu:
25 maja Alek i Pan Parasol Agnieszki Lis
26 maja Zakochani rozbitkowie Julie Johnson
27 maja Jeszcze jedno Marzenie Magdaleny Zeist

A ostatnim tytułem tego, zeszłego już miesiąca, było... Ryzyko Elle Kennedy.


I to wszystkie książki przeczytane w MAJU.
Było ich 37, w tym 4 książki w ebooku, ale połowa z nich już jest na mojej półce.
Oto one:


 
A ...
Moim TOP 3 z maja to:
Jeszcze jedno marzenie
(Nie)zdobyta 2
Hachiko. Pies, który czekał
 
 
Czytaliście coś z mojego stosu?
A może macie coś w planach?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus for recenzje wedlug natalii