13 marca 2014

Kolejne moje zainteresowania :-)

1. Film/Telewizja/Seriale:

Telewizję oglądałam od najmłodszych lat. Rodzice kiedyś mi powiedzieli, że gdy byłam mała, najbardziej interesowały mnie reklamy- nie ważna była treść, ale ważne że leciały. Oprócz reklam, oglądałam filmy animowane, zwane bajkami, a w późniejszych latach seriale telewizyjne i filmy fabularne.
Moją ulubioną bajką z dzieciństwa był przede wszystkim film animowany 101 Dalmatyńczyków, a jednym z pierwszych seriali byli Czterej Pancerni i Pies, Wojna Domowa oraz Drużyna A.
Potem, na początku XXI wieku, "wkręciłam się" w takie seriale telewizyjne jak:
- Zbuntowany Anioł (Polsat, 29 maja 2000–29 maja 2001) z Natalią Oreiro i Facundem Araną - obecnie leci powtórka na TV Puls;

Główną bohaterką serialu jest Milagros – zwana pieszczotliwie Mili lub Cholito – młoda, śliczna i szalenie żywiołowa dziewczyna, mieszkająca w Buenos Aires. Dzieciństwo spędziła w sierocińcu. Jej matka zmarła przy porodzie. Pozostawiła córce medalik z wizerunkiem Matki Boskiej. Kiedy Milagros kończy 18 lat zostaje zatrudniona w bogatej rodzinie Di Carlo jako służąca.
Po pewnym czasie okazuje się, że Federico - głowa rodziny Di Carlo jest ojcem Milagros. Przed laty był zakochany w Rosario, która była służącą w domu jego ojca. Niestety Federico musiał poślubić dziedziczkę fortuny - Luizę, zostawiając tym samym swoją miłość. O wszystkim wiedzieli tylko Federico i ojciec Manuel. Federico ma zamiar zostać deputowanym, i ze względu na to nie przyznaje się do swojej córki, gdyż jest zdania, że to mogłoby zniszczyć jego karierę polityczną. Opiekunką Milagros staje się matka Federica - Angelica. Poszukuje ona swojego wnuka, a jest nią Milagros. Angelica bardzo przywiązuje się do niej.

Milagros zakochana jest w Ivie. Jednak cierpi ponieważ u jego boku widzi coraz to nowe kobiety.

- Oficer/Oficerowie/Trzeci Oficer (TVP2, 17 marca - 23 czerwca 2005/ 24 września - 17 grudnia 2006/ 4 września 2008 - 27 listopada 2008) m.in. z Borysem Szycem, Pawłem Małaszyńskim i Magdaleną Różczką w obsadzie;
- Kryminalni (TVN, 18 września 2004 - 24 maja 2008) z Magdą Schejbal, Maciejem Zakościelnym i Markiem Włodarczykiem w rolach głównych;
- Magda M. (TVN, 6 września 2005 - 5 czerwca 2007 ) z m.in. Joanną Brodzik i Pawłem Małaszyńskim w rolach głównych;

Po zakończeniu emisji w/w seriali, oglądałam również:
* polskich:
- Tajemnica Twierdzy Szyfrów (TVP1,  7 września 2007 - 30 listopada 2007);
- Twarzą w twarz (TVN,  4 września 2007 - 25 listopada 2008);
- Teraz albo nigdy (TVN, 30 marca 2008 - 18 października 2009);
- 39 i pół (TVN, 4 marca - 27 maja 2008);

z zagranicznych seriali:
- Kachorra to ja (Polsat, 24 września 2002 - 30 kwietnia 2003 ) z Natalią Oreiro
- Jesteś moim życiem (TV4, 28 sierpnia 2006 - 20 lipca 2007 ) z Natalią Oreiro i Facundem Araną
Niestety, mimo argentyńskiej aktorki i piosenkarki w obsadzie, już ich nie oglądałam tak zawzięcie jak Zbuntowanego Anioła w 2000/01;

____

Obecnie, od kilku sezonów, oglądam seriale (gdy nie zapomnę o ich emisji) na kilku stacjach telewizyjnych:

TVN:
- Prawo Agaty - sezon V;
- Lekarze - sezon IV;
- Sama słodycz - sezon I <- oglądałam jeden odcinek... - a były juz 2;

AXN/TVP2:
- Castle (od  9 marca 2009) - obecnie jestem w połowie 5 sezonu;
- Missing: Zaginiony (2012)- jestem po 1 sezonie;

MTV/VIVA:
- Inna/ Awkward.(od 2011) - kończę sezon 3
- W sercu Hollywood - czekam na 2 sezon (jeśli w ogóle będzie grany w Polsce);

Jak widać, często jakiś serial z ramówek mnie zainteresuje.
Ps. Oprócz filmów i seriali w TV oglądam również Teatr Telewizji, jak i programy rozrywkowe i teleturnieje, przede wszystkim The Voice of Poland i Jeden z dziesięciu.

2. TEATR/KINO:

Tymi dwoma kręgami kultury, bardziej zainteresowałam się w latach dwutysięcznych, ze względu na aktorów z pierwszych seriali, czyli z Oficera- Pawła Małaszyńskiego, Borysa Szyca; czy Kryminalnych - Macieja Zakościelnego i Magdalenę Schejbal.
Z czasem zaczęłam chodzić częściej do teatru niż do kina, zwłaszcza do Teatru Kwadrat, czy Teatru Współczesnego. W pierwszym z nich, gra serialowy Grand, a w tym drugim, serialowy Kruszon, a jeszcze kilka lat temu na etacie był podkomisarz Brodecki z Kryminalnych.

Sztuki Kwadratu, które obejrzałam, będąc na widowni:
- Ośle lata, Szalone Nożyczki, Perfect Day, Sługa dwóch Panów, Przyjazne Dusze, Berek czyli upiór w moherze, Kiedy Harry poznał Sally;<- w tych spektaklach gra w/w Paweł M.
- Mój przyjaciel Harvey; <- na tą sztukę poszłam z mamą, gdyż w niej grał pan Jan Kobuszewski ;-)
Dodatkowo, w styczniu zakupiłam sobie trzypłytowe wydanie DVD, a w nim sztuka Dusza Kobusza, na której niestety nie byłam w teatrze- a teraz mogę to oglądać w każdej chwili, bo naprawdę dla mnie Warto ją powtarzać... Nawet dla samego pana Jana.
W ostatnich miesiącach, w Kwadracie byłam dwukrotnie - 4 grudnia na Ciotce Karola 3.0, a w lutym na Ślubie doskonałym i oba spektakle serdecznie Polecam!
W ogóle Kwadrat jest moim ulubionym teatrem i stwierdzam, że każda sztuka wystawiana w nim, była, jest i będzie mi się podobać - i tak jest do tej pory ;-)

W Teatrze Współczesnym, mieszczącym się na Mokotowskiej 13, byłam na takich spektaklach jak:
- Udając ofiarę, Porucznik z Inishmore, Sztuka bez tytułu; <- z Borysem Szycem w obsadzie
- Gran Operita, To idzie młodość; <- tych sztuk niestety nie ma już w repertuarze, a w tej drugiej grał M. Zakościelny ;-( 
- Ludzie i Anioły, Najdroższy; <- a w tych gra Andrzej Zieliński;

Mimo, że bywałam często w tych dwóch teatrach, nie oznacza, ze do nich tylko uczęszczałam.
Chodziłam również na spektakle do takich teatrów, jak:
- Teatr Komedia (Stepping Out, Metoda);
- Teatr Muzyczny Roma (Upiór w Operze);
- Teatr Ateneum (Moja córeczka);
- Teatr Rampa (Kamyk Zielony);
- Teatr na Woli (Amazonia); <- z Maciejem Zakościelnym w obsadzie;

A ostatnio również w Teatrze Studio na Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku.

Do kina prawie w ogóle nie chodzę, w 2013 byłam chyba tylko ze dwa razy- na pewno byłam na Nieulotnych i Płynących Wieżowcach, lecz w tym roku jeszcze nie byłam ani razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus for recenzje wedlug natalii