3 listopada 2018

Krakowskie Targi Książki 2018!| Relacja! #1 | KTK 2018 #2

Witajcie!

Dziś przychodzę do Was z Relacją z Targów Książki w Krakowie!
Podzielę ją na 2 części - pierwsza będzie... A zobaczycie już za chwilę.

Zapraszam serdecznie!
  
Tegoroczne Targi odbywały się przez 4 dni, w ostatni weekend poprzedniego miesiąca - od 25 do 28 Października, w hali Expo na ulicy Galicyjskiej .
Ja jednak, na tegorocznej edycji KTK spędziłam tylko 2 i 1/2 dnia...
Od piątku, od godziny 14 do niedzieli, do zakończenia Targów.

A dlaczego nie przyjechałam w czwartek?
Byłam tego dnia w innym mieście, na koncercie Ørganka w Radomiu.
--------------------------------------__________________-----------------------------------

PIĄTEK 26.10.2018r.

Do Krakowa przyjechałam tuż po godzinie 13, a w pociągu towarzyszyła mi Autorka - Monika Magoska-Suchar,- czyli jedna z autorek Klątwy przeznaczenia i październikowej premiery wydanej w wydawnictwie Niezwykłym Korona przeznaczenia.


Później okazało się, że w tym samym pociągu jechały także Ilona Gołębiewska i K.N.Haner 

Na dworcu w Krakowie, czekała na mnie, moja targowa współlokatorka, Gosia z recenzji Knigoholiczki i zaprowadziła mnie do miejsca naszego noclegu, by później ruszyć w stronę miejsca docelowego - do Expo na Galicyjskiej 8.

Na  miejscu, byłyśmy po godzinie 14... A bliżej 14:30...
Pierwszym stoiskiem, na którym się pojawiłam tego dnia bez Walizki - co było mi wypomniane 😆, było stoisko wydawnictwa Novae Res, gdzie zaczęło się moje kupowanie na KTK.
I pierwsze pytanie od znajomej z Wydawnictwa "Gdzie masz walizkę?" na co odpowiedziałam: "Będzie jutro" .

Książki zakupione na tym i również i na innych stoiskach przez te 3 dni, pokażę Wam pod koniec opisu danego dnia, by nie zawalać pojedynczymi tytułami z każdego stoiska.

Jak już wiecie, nie kupiłam tylko jednej książki, ale i kolejne na innych stoiskach...
Wizyta na stoisku Muzy i rozmowie z Joanną z tego wydawnictwa, sprawiło, że zakupiłam przedpremierowy egzemplarz najnowszego tytułu jej imienniczki - Joanny Opiat-Bojarskiej - i to była pierwsza i jedyna książka kupiona na tym stoisku...

Potem spacerowałam po alejkach w hali Wisła, dopóki na chwilę nie przystanęłam przy stoisku kolejnego znajomego wydawnictwa - Sine Qua Non.
Dzięki uprzejmości jednego chłopaka z ekipy będącej tego stoiska, Szymona, mogłam skorzystać z jego propozycji zostawienia rzeczy na ich zapleczu. 
Tam, tego dnia nic nie kupiłam, ale zapowiedziałam im, że następnego dnia to zrobię...

SPOTKANIA

W piątek, mój plan wyglądał tak:

I pierwszy punktem, jak widzicie, było spotkanie Darii Skiby i podpisanie Nasze Jutro.
Dziewczynę znam od Warszawskich Targów Książki gdzie poznałam ją - bardzo sympatyczną i zawsze uśmiechniętą.

Po opuszczeniu Darii, wróciłam na stoisko Novae Res, po drodze witając się z ekipą kolejnego stoiska - z dziewczynami z G.W.Foksal.
A na Novae Res, spotkałam znajomych sprzed lat - Przemka z bloga 3telnik i autora Kelnera, Anię - telrhosien z Zaczytasy, a przy stoliku siedziała żona Przemka - Barbara Garczyńska, gdzie podpisałam pierwszą kupioną książkę na tegorocznych Targach -  Daleko Blisko.

Po spotkaniu i podpisaniu książki u Barbary, przeszłam na spotkanie zamknięte z Autorami i We Need YA!
Gdy tylko zobaczyłam, na Facebooku informację, że na to wydarzenie są zapisy, od razu napisałam i wysłałam @, prosząc o przypisanie mnie do stolika Martyny Senator.


Spotkanie zaczęło się nieco później, niż było zapisane w programie, ale ta godzina spędzona z Martyną i innymi 3 blogerkami (m.in. Marcelą z Mirrorofsoul), była niezapomniana...
Przy innych stolikach było równie ciekawie, z tego co słyszałam, ale jedynie przy stoliku u Pauliny Hendel, był komplet. 

Przy Aleksandrze Polak i Adamie Faberze były tylko po 2 osoby...
To trochę smutne, choć może było im bardziej komfortowa sytuacja, niż u Pauliny.

Później, Martyna, jak i pozostali pisarze z We Need YA! podpisywali swoje książki, a Milena z Wydawnictwa, otworzyła drzwi dla pozostałych czytelników, którzy czekali za drzwiami.
Ten, z książkami w górze - to Filip z PodOsłonąKsiążek

 Ja, po podpisaniu książki u Martyny i niektórych fragmentów u innych Autorów, które leżały na stolikach,


wyszłam, by zajrzeć do drugiej hali, gdzie były takie stoiska jak m.in. Pocisk, czy Wydawnictwo Filia.
Jednak na Filii, nie spotkałam Autorki, którą miałam zapisaną na liście, ale spotkałam kolejnego dnia z nawiązką.

Potem poszłam na stoisko Wydawnictwa Czwarta Strona, gdzie siedziały dwie Autorki i przyjaciółki Agatę Przybyłek i Natalię Sońską.
Przy okazji zakupiłam tytuły tych autorek, które mi, wraz z przywiezionymi w plecaku książkami, mi podpisały.

Po wyjściu z Targów, wybrałyśmy się z Gosią do Kina na 7 uczuć i wróciłyśmy do pokoju przed północą...

Książki, które dostałam/kupiłam tego dnia na Targach...
Oto one:

Od lewej:
2 pierwsze książki - przywiozła mi je do Krakowa Patiopea
Triskel. Gwardia Krystyna Chodorowska - otrzymana od Agnieszki, za zdjęcia z WTF
2 książki kupione na Novae Res: Daleko Blisko Barbary Garczyńskiej & Tylko oddech Magdaleny Knedler
Na Filii zakupiłam zbiór opowiadań Zakochane Zakopane.
A na Wydawnictwo Muza Kryształowi. Świeża krew Joanny Opiat-Bojarskiej;
oraz...
3 książki z Czwartej Strony

Gadżety - kubek, pudełko chusteczek od We Need YA! i fragment wzięty z Moondrive'a. Zakładek, plakatów i innych fragmentów książek nie wymienię... A była ich cała torba.


--------------------------------------__________________-----------------------------------

SOBOTA, 27.10.2018r.

W sobotę, przed budynkiem Expo, byłam już pół godziny przed otwarciem - a tego dnia, otwierali drzwi o 10:00.
Byłam jak to zwykle w soboty na Targach, z walizką pełną książek.
Lista autorów, do których miałam podejść tego dnia, była kilkustronicowa.- ok 30 na pewno.

Pierwszy mój przystanek na TK w sobotę, to było stoisko Bonito.pl, gdzie samotnie siedziała Agata, więc kilka minut porozmawiałyśmy, dopóki kolejna jej czytelniczka do niej nie dotarła. 


A tą osobą była Oliwia z Wyśnionych Książek.

Po wizycie na Bonito, przeszłam na stoisko Novae Res, by tam spotkać Agatę Czykierdę-Grabowską, u której podpisałam Stand by Me Autorki.
Tu, widać fragment torby z Mojej Jane Eyre - czyli książki na SQN zostały już kupione
:-D

Tam też, stojąc przy dziewczynach, zauważyłam inną Autorkę - Annę Bellon, która wpisywała się do notesiku jednej z towarzyszek ze zdjęcia.
Beata, Ania Bellon i Daria Skiba
Po wizycie u Agaty i spotkaniu Ani, z Beatą i Darią przeszłyśmy na stoisko księgarni Platon, gdzie siedziała Kasia Bulicz-Kasprzak, która wcześniej mnie zaczepiła, kiedy szłam na spotkanie z Agatą.

Po wizycie u Kasi, wybrałam się na spotkanie z takimi autorami jak...
Karolina Wilczyńska na Bonito, Izabella Frączyk na Prószyńskim i s-ka, Magdalena Witkiewicz & Agnieszka Krawczyk - na Filii, gdzie spotkałam dziewczyny - Obydwie Zaczytane.

I właśnie tam, przy Wydawnictwie Filia, spotkałam po raz kolejny Darię, Ewelinę i Beatę, gdzie tym razem to Daria podpisywała innym swoje książki... 
...
a także i inną Autorkę- Annę Kasiuk! I zrobiłyśmy wspólne Selfie

W międzyczasie, w drodze na stoisko Filii, zajrzałam na stoisko G.W. Foksal, gdyż znajoma mnie poprosiła o podpisanie książki u tego Autora.
Po wizytach u Autora i czterech Autorek, przeszłam na stoisko TeamuPocisk, gdzie zastałam trójkę Autorów:
 Jacka Ostrowskiego & Grzegorza Kalinowskiego

oraz Katarzynę Kacprzak, bardzo sympatyczną Autorkę, którzy podpisali mi swoje opowiadania w najnowszym Zabójczym Pocisku.

Po Pocisku stanęłam w kolejce do Wojciecha Chmielarza, bym zdobyła podpis na Podpalaczu.


Po wizycie na stoisku Marginesy, zajrzałam do sali, gdzie Magdalena Kordel miała swoje autorskie spotkanie... Ja zapomniałam wcześniej wspomnieć, że spotkałam Magdę z jej mężem i córką, spotkałam, jak wchodziły na teren Targów.

Niedługo później, znalazłam się znów na Czwartej Stronie, gdzie miał spotkanie pisarz kryminałów - nie, nie Remigiusz Mróz, a Robert Małecki.
Tam zdobyłam przypinkę ze Skazy jak i zdjęcie z Autografem, gdyż książki podpisałam już na Targach w Katowicach.
Na tym stoisku spotkałam również i inną Autorkę, która również uwieczniała na zdjęciach to spotkanie Roberta, a była to Marta Matyszczak.

Po pamiątkowym zdjęciu z Robertem Małeckim, wróciłam na stoisko Filii, gdzie podpisywał Max Czornyj.


A potem wizyta na SQN:
Dwóch Jakubów...
Ćwiek&Małecki wraz z autografem, który mnie rozbraja...

 Po wizycie w SQN znalazłam się na stoisku Wydawnictwa Rebis, gdzie podpisywał Mons Kallentoft i podpisał mi całą serię, zapoczątkowaną tytułem Na imię mi Zack.

Nieopodal Rebisu, spotkanie miała Beata Majewska... Na stoisku Publicatu...

i Katarzyna Bonda na stoisku Muzy
 

a ja ruszyłam na stoisko G.W. Foksal do Martyny Raduchowskiej i Marty Kisiel


A potem do Czwartej Strony, gdzie przesiadywały Agnieszka Lis & Joanna Szarańska.


Ostatnimi spotkaniami, na które zajrzałam, były spotkania...
z Marzeną Rogalską

&
Niną Reichter
--------------------------------------__________________-----------------------------------

Po Targach, dwie znajome Autorki z Krakowa, zorganizowały spotkanie poTargowe, ka którym byłam...
Były rozmowy, Śmiechy-chichy... Po prostu pozytywne wibracje były na tym wieczorze.


Część Towarzystwa ;-)
--------------------------------------__________________-----------------------------------
Stosisko z soboty:

Napisze tylko, że z lewej 3 książki to książki poTargowe [książka Ewy Bauer] lub zdobyte za darmo, w ramach prezentu;
z Prawej 2 książki dla znajomej Ewy.
 + książka Skazany na zło Adriana Bednarka - Wygrana w loterii na stoisku Wydawnictwa;

--------------------------------------__________________-----------------------------------

CDN. nastąpi za kilka dni - i tam opisze niedzielę jak i Podsumowanie Targów ;-)

A wy, byliście w te pierwsze Dni Targów?
Jeśli tak, to chętnie przeczytam o Waszych zdobyczach targowych :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus for recenzje wedlug natalii