24 maja 2017

Targi... Targi Książki... I po Targach... | #WTK2017! #3

Witajcie w ten kolejny dzień, oddalający nas już od zakończonych w niedzielę, 8. edycji Warszawskich Targów Książki!

Zapraszam na moją relację...!



Warszawskie Targi Książki odbywały się w dniach 18-21 maja 2017!
I tyle samo dni, ja na nich byłam....

Pierwszego dnia, w czwartek, zaczęłam swój pobyt na Stadionie Narodowym tuż po godzinie 10:10, z plecakiem i niewielką Torbą z zamówieniem z Empiku... I kiedy szłam po koronie, na poziomie, jak potem się dowiedziałam, 0, spotkałam pierwszą znajomą twarz, Natalię z Książkowe Kocha Nie Kocha, z którą się kilka dni wcześniej umawiałam na wspólny spacer po Targach...

Najwięcej czasu, spędziłyśmy przy stoiskach Antykwariatów... Ja, tam zakupiłam pierwsze 2 książki.
Jedna w Antykwariacie Grochowskim - była to książka Autora, piszącego pod pseudonimem i zarazem pierwsza część serii... A druga z nich, była to książka Autorki, której twarz i śmiech można rozpoznać z daleka.... Przed napisaniem książki występowała w Kabarecie Moralnego Niepokoju, w Towarzystwie Roberta Górskiego i innych kolegów... Tę książkę napisała o ukochanym kraju w którym czuje się równie dobrze jak w Polsce... Wiecie pewnie o kim mowa... :)
Przy okazji chodzenia, na swej drodze spotkałam Emilkę z Weź nie czytaj!, która pozwoliła mi wybrać dwie zakładki, które chcę
I tak chodząc między stoiskami, zarówno na koronie, czy na poziomie -1 [Antykwariaty i Epikpage], postanowiłyśmy wyjść z Targów, by troszeczkę odsapnąć...


Tam też, Natalia, wręczyła mi torbę pełną książek... 4, które wybrałam z wyprzedaży, o której pisałam Wam kilka postów temu, jak i 3, które to kilka dni później, również na Targach, dać Autorce do podpisu.
Posiedziałyśmy tam i w pewnym momencie, jedna z nas poszła przejrzeć stoiska wystawione w namiotach przed Stadionem, a druga pilnowała bagaży...
Kilka stoisk sprawdziłam ja i wróciłam, by Natalia poszła zobaczyć te namioty...

Tak też siedząc, zobaczyła mnie Asia z bloga Perspektywa Książkoholiczki i dowiedziałam się, że na terenie Targów jest jej siostra Magda Książkowe wyliczanki.

Dlatego też, kiedy rozeszłyśmy się z Natalią - ona dołączyła do swojej mamy, a ja spacerowym krokiem, dołączyłam do Magdy, Oli, Irenki i Agaty :)
Po drodze do nich, zakupiłam dwie kolejne czwartkowe pozycje... Drugą część serii Autora piszącego pod pseudonimem, a także innej Autorki, egzemplarz przedpremierowy jej powieści.

I tak, razem, czasem także z Asią, Małgosią i Iwoną, spędziłam czas do 16 (choć planowałam przed targami, że o 15 będę już poza Stadionem).

Wychodząc zakupiłam kolejną książkę - nr.5 na WTK 2017!

Oto zdobycze z Czwartku:

+ 2 kolorowanki z wyd. Arkady...
i 3 gratisy :)

--------------------------------------__________________-----------------------------------

I po 16, skończyłam swój 1.wszy dzień pobytu na Targach... Ale nie skończyłam dnia pełnego wrażeń, gdyż po 18, zjawiłam się na Woli, na spotkaniu Autorskim z kolejną Polską Autorką - Agatą Czykierdą- Grabowską.

Tam, przed wejściem, a nawet przy wyjściu z środka transportu publicznego, spotkałam dziewczyny, które sprzedawały na stoisku z zakładkami magnetycznymi [EpikPage] - Anię i Karolinę :) I we trzy weszłyśmy do biblioteki... A kilka chwil później, weszła Małgosia z Iwoną.
I spotkanie się rozpoczęło...

Autorce było miło, że wszystkie krzesła były zajęte, a nawet panie z biblioteki przynosiły dodatkowe...
Spotkanie minęło w przyjaznej atmosferze, uczestnicy zadawali pytania Autorce, gdyż sama Agata oto prosiła...
Po spotkaniu przyszedł czas na poczęstunek babeczkami, które przyniosła Autorka... I spotkanie face to face z Nią.... zdjęcia i Autografy...
Ja na to spotkanie, przyjechałam z najnowszą książką Agaty, a mianowicie "Wszystkie twoje Marzenia"....


I uwieczniona degustacja Babeczek na zdjęciu z Autorką:

--------------------------------------__________________-----------------------------------

Następnego dnia, również na Stadionie stawiłam się tuż po godzinie 10, tym razem oprócz plecaka towarzyszyła mi walizka z książkami ;-)

Pierwszym przystankiem na mojej targowej drodze, było spotkanie ze znajomymi z czwartku... I przy okazji spotkania innych, których dzień wcześniej nie było ;)
Uwieczniono to spotkanie w wersji ... plakietkowej...

Spacerowym krokiem, przeszłam dwukrotnie koronę, dopóki organizatorzy nie zamknęli największej jej części, gdyż zbliżał się czas spotkania na Stadionie naszej pary prezydenckiej z niemieckim prezydentem.
Co najmniej dwie godziny, jeśli nie trzy były utrudnienia, ale niektórzy omijali je, wchodząc i schodząc przez trybun, a nie obok ochrony, która wszystkich przeszukiwała i sprawdzała zawartość toreb.

W moim przypadku, ta ochrona nieco utrudniła mi dojście do stoiska Instytutu Wydawniczego "Latanik", gdzie siedziała pani Krystyna Mazurówna... 

Jednak po trzykrotnemu powtórzeniu i wskazaniu stoiska Panu pilnującego tej drogi, udało mi się tam przejść dwukrotnie - raz sama, a drugi raz, prowadząc tam Małgosię z Recenzje Knigoholiczki
Zarówno Pan ze stoiska, jak i Autorka mnie pamiętali z poprzednich [warszawskich i krakowskich] targów :)

Później, gdy już Pan Prezydent opuścił stadion [będąc na nim niecałe 20-30 minut], miałam czas wolny do godziny 15, więc spożytkowałam go na nabycie kilku książek.

I przy okazji, na swojej drodze, spotkałam Marcelę z Mirror of Soul. Zawsze się śmiejemy, ze możemy sie na siebie natknąć, nie używając telefonów :D
I z nią, koło 15, zjawiłam się na stoisku wydawnictwa Filia, by przypadkiem spotkać autorkę Kim Holden.... Dlatego też, tego dnia zakupiłam tam dwa egzemplarze najnowszej książki Autorki - "Franco"
A obok, o 15, miała spotkanie z czytelnikami, Melissa Darwood.
I ta Autorka podpisała mi swoje 3 książki ''Larista", "Pryncypium" i najnowsze "Luonto". 
Przy okazji, tam spotkałam trzy moje znajome blogerki-vlogerki książkowe - Zuzę z Kulturalnej Szafy, Martę z Na Stosie i Natalię z Na Tropie.

I potem, z Marcelą, poszłyśmy na leżaki, troszeczkę odpocząć od tłumów grup zorganizowanych [szkolnych] by po 16 stawić się u Jakuba Ćwieka, by podpisał mój zestaw jego książek, który miałam w Walizce.
I podpisał mi 3 części "Chłopców", 4 części "Kłamcy" oraz "Dreszcz 2".
Przy okazji, Pani ze stanowiska na którym autor podpisywał, wręczyła mi antologię z opowiadaniem J.Ćwieka do kolekcji - oczywiście z parafką autora.

Niedługo później, stanęłyśmy w kolejce do dwojga autorów, Magdaleny Witkiewicz i Alka Rogozińskiego - znaczy ja stanęłam, a Marcela dla towarzystwa. Dzięki Marcie (Do ostatniej pestki trzeba mocno żyć) i Miłce (Mozaika Literacka), szybciej się do nich dostałam. Pierwsza była Magda, która mi złożyła pieczątkę i podpisała "Pracownie dobrych myśli" oraz najnowsze "Czereśnie zawsze muszą być dwie" i przy okazji "Księgarenkę przy ulicy Wiśniowej". A do Alka dałam "Do trzech razy śmierć" oraz także "Księgarenkę.."

A ostatnią tego dnia Autorką, w dodatku debiutantką, u której się zjawiłam, była Natalia Nowak-Lewandowska, promująca swoją książkę "Pozorność".
Było ot sympatyczne spotkanie... 
Na koniec pobytu, przy stanowisku EpikPage, spotkałam również Oliwię z Zaczytanej Blondynki

I taki był mój II dzień WTK 2017!

Nabytki z tego dnia:
Brakuje tu "Grimm City. Bestie" Jakuba Ćwieka i "Kulturą w płot" Michała Fedorowicza.
A tak Pięknie zapakowane książki przez dziewczyny z księgarni Autorskiej to: 
-Na zawsze razem. Ella i Micha. - Jessica Sorensen;
oraz 
- "Żółte oczy prowadzą do domu" Marketa Pilatova;
- "Bellevue" Ivana Dobrakovova;

PS. Noc spędziłam 1/2 [do 0:00] na Grochowie u brata i babci, a drugie pół we własnym pokoju
--------------------------------------__________________-----------------------------------

Sobota na Targach to była dla mnie jedna wielka i tłumna kolejka...
A Wszystko się zaczęło od kolejki do wejścia...
Dzięki wsparciu dziewczyn, z którymi się poznałam przy stoisku Filii kilka kroków od Kim, byłam jedną z pierwszych osób, które do niej dotarły :)
A jeszcze przed Kim, stanęłam przy Agnieszce Krawczyk, która złożyła mi podpis (z pieczątką) na "Zatrute pióra" i "Księgarence..." :)

A u Kim Holden, miałam do podpisania zestaw 6-ciu książek. - 3 moje i 3 Natalii Pych 

Po wizycie u Agnieszki i Kim, pobiegłam do Patrycji Gryciuk, by podpisała trzy książki ;)
Bardzo miło mi było ją spotkać.... i Kilka słów zamienić ;)

Po wizycie na stoisku IV strony, pobiegłam na 2. piętro, do Natalii, która pilnowała mi i kilku innym osobom miejsce w kolejce do wymiany książkowej...

Tam z walizki wyjęłam 5 pozycji, w których znalazły się...
"Ogień" duetu Strandberg&Elfgren, "Coraz mniej olśnień" Ałbeny Grabowskiej, "Unicestwienie" Jeff VanderMeer, "Od pierwszego wejrzenia" Nicholas Sparks,
oraz jeszcze jedna, której nie pamiętam tytułu ani autora.
Wymieniłam je na książki ze zdjęcia:
Po wymianie, szybkim kokiem przeszłam na stoiski wydawnictwa SQN, gdzie złapałam w ostatniej chwili Jakuba Małeckiego, by podpisał mi "Dygot".

Po wizycie w SQN-ie, przeszłam do wydawnictwa Novae Res i tam, stanęłam w kolejce do Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, by podpisała mi dwie książki - obie wydane w tym roku: "Boys From Hell" [premiera luty 2017] oraz "Wszystko wina Kota", które miało premierę dzisiaj, a na Targach można było ją kupić przedpremierowo.
Kiedy odeszłam od Agi z podpisanymi egzemplarzami, spojrzałam na zegarek i stwierdziłam, że do Cecelii Ahern z moim bagażem - walizką i kilkoma torbami, nie dojdę.
Dlatego też, z Emilką, zaczęłyśmy kolejkę do kolejnej autorki, która miała spotkanie na tym stoisku [NovaeRes]- Magdaleny Knedler.
Magdzie dałam do podpisu większość jej wydanych książek, jedynie nie przyniosłam "Klamki i Dzwonki", które autorka mi podpisała na KTK2016!
A dodatkowo Emilka mi wręczyła po spotkaniu te dwie piękne zakładki:

Po dłuższej wizycie u wydawnictwa NovaeRes, znalazłam czas, by znaleźć się u Motyli Ksiażkowych by zakupić i podpisać u autorek "Na jej rozkazy" - Anny i Angeliny. Ani takze dałam swój egzemplarz "Niewolnicy" w nowym wydaniu :)

I na stoisku Hutrowni Ateneum do autorek "Szczęściar" - A.Jeż i P.Płatkowskiej.

Potem, zajrzałam do Publicatu, gdzie spotkałam Dorotę z Przeczytanek (wcześniej spotykaną na drodze) i Autora Andrzeja Pilipiuka, stojącego w pobliżu kanapy, gdzie siedziała i podpisywała kolejne książki Beata Majewska swoim czytelnikom.

Niedługo później stanęłam znów przy SQN-ie, w kolejce do kolejnej autorki, której książkę kupiłam tam dzień wcześniej. Oczywiście chodzi o Anetę Jadowską i jej "Akuszera Bogów".

Po wizycie u SQN i Anety, przeszłam do Prószyńskiego i tam stanęłam w kolejce do duetu Ulatowska&Skowroński, gdzie podpisałam ich najnowszą książkę "Tylko Milion".

Ostatnimi spotkaniami i autorzy, których spotkałam w sobotę, były obok siebie. Najpierw Piotr Gąsowski i jego "Co mi w życiu nie wyszło?"

Potem Magdalena Kordel, u której podpisałam dwie książki...
"Sezon na cuda" z wymiany, oraz "Uroczysko", wzięte z domu.
A trzecim spotkaniem, było to spotkanie z autorką książek Azjatyckich... mówiąca po polsku ;)
Tanya Valko, u której podpisałam "Okruchy raju" i "Miłość na Bali".

Nabytki z soboty: 6
"Co mi w życiu nie wyszło",  "Na jej rozkazy", "Klątwa przeznaczenia", "Konkurs na żonę"[na konkurs], "Szczęściary", "Kobieta, która wiedziała za mało";


Podsumowując Sobotę... Dużo ludzi w południe, mało miejsca przy stoiskach.... a co dopiero, gdy chciało się wyjść z danego stoiska...
Żałuję, że nie byłam u kilku autorów, przez brak możliwości przejścia przez "wąskie gardło" na stadionie z manatkami...
Dlatego niepodpisanych jest więcej niż tych podpisanych.

--------------------------------------__________________-----------------------------------

"Ale za to niedziela, ale za to niedziela..."

Znów 10 i kilka osób w kolejce przed wejściem....
A ja, wychodząc z domu, zapomniałam swojej listy autorów, do których chciałam pójść...
Ale o większości autorów pamiętałam...

Pierwszy przystanek zrobiłam na stoisku IV Strony u Agaty Przybyłek, u której podpisałam kilka chwil wcześniej kupione jej książki "Takie rzeczy tylko z mężem" oraz "Kobiety wzdychają częściej", a chwilę później dołączyła do stolika Natalia Sońska, która podpisała egzemplarz "Obudź się Kopciuszku".
Kilka kroków od IV Strony, było stoisko wyd. Burda Książki, gdzie siedziała Agnieszka Gola- Rakowska.
Podpisała mi dwie książki: "Prawdziwy Talent" oraz "110%".

Później znalazłam się na stoisku...
- Latarnika, gdzie Tomasz Raczek podpisał mi książkę "Leksykon filmowy na XXI wiek, Rarytasy, niewypały i kurioza ".

- Wydawnictwa Muza, gdzie byłą p. Ilona Łepkowska i podpisała mi książkę "Panie mnie z kimś pomyliła" oraz Ryszad Ćwirlej, który podpisał mi swoje opowiadanie w "Rewersie" oraz w "Błąd w sztuce".
- na stoisku Novae Res, gdzie siedział  Daniel Koziarski i podpisał mi swoją książkę, jak i "Zbrodnie pozamałżeńskie" napisane w duecie z Agnieszką Lingas-Łoniewską.
- na stoisku Filii u Alka Rogozińskiego i Liliany Fabisińskiej. Liliana podpisała mi "Księgarenkę..." oraz "Zielarnię nad Sekwaną".
- W Wydawnictwie Znak znalazłam się przy Marzenie Rogalskiej, która podpisała mi swoją książkę "Wyprzedaż snów";

Później wróciłam do stoiska Burda książki, by w "110%" złożył swój podpis Rafał Sonik.
Potem, przechodząc w stronę Wyd. Prószyński, przystanęłam przy innym stoisku i uwieczniłam spotkanie Czesława Langa ze słuchaczami

A na Stoisku Prószyński, książki podpisywali Chajzerowie - Zygmunt i Filip.
Po spotkaniu z Chajzerami, przeszłam do stoiska Latarnika i zobaczyłam kolejkę do Marcina Szczygielskiego, co mnie ucieszyło.
I stojąc na końcu tej kolejki widziałam osoby w różnym wieku, czekające na podpis Autora...
A ja, po chwili rozmowy i podpisanych książkach - nie powstrzymałam się i zakupiłam 7. edycję "Berka".

I co Targi, tak i tym razem, nie mogło obyć się bez wspólnego zdjęcia z Marcinem i Tomaszem.

Następnie przeszłam do stoiska Zwierciadła, gdzie swój czas miała Ałbena Grabowska. Oczywiście miałam ze sobą książkę "Coraz mniej olśnień".

Później znów znalazłam się na stoisku Muzy u:
- Pawła Zagumnego -> by podpisał swoją książkę;
oraz 
u Marka Bukowskiego i Macieja Dancewicza, by podpisać "Najdłuższą noc" z wymiany ;)

A po Muzie, zatrzymałam się przy stoisku wydawnictwa Zysk, gdzie zastałam jeszcze Elżbietę Rodzeń, której wręczyłam do podpisu dwie jej książki: przeczytaną "Zimową Miłość" oraz polecaną przez Agatę Czykierdę-Grabowską na spotkaniu "Dziewczynę o kruchym sercu"

Kolejni i ostatni trzej autorzy to:
- Marek Niedźwiedzki -> podpisane: "Australijczyk" i "Radiota";
- Robert Biedroń -> nic, tylko zdjęcie ;)
- Remigiusz Mróz -> 6 książek:
trylogia pod pseudonimem, "Księgarenka...", "Deniwelacja" oraz "Inwigilacja".

--------------------------------------__________________-----------------------------------

Ja dopiero dziś, a tak naprawdę to w poniedziałek wieczorem (po pracy), rozpakowałam swoje książki z walizki i kilku toreb i zaczęłam je przeglądać...

I tak, kilka razy złapałam się za głowę, w przypadkach, że byłam u kilku autorów i mając w torbie/walizce książkę, w której autor miał swój wkład, nie wyjęłam jej...
--------------------------------------__________________-----------------------------------

Do Napisania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus for recenzje wedlug natalii