19 stycznia 2020

TBR na 2020 rok! | 20(?) książek na 2020 rok!

Zaplanowałam sobie książki, które Bardzo chcę przeczytać w 2020...
Jest ich co najmniej 20 więc wpasowują się w tytuł tego posta- 20 książek na bieżący 2020 rok.


-----------------------

W pierwszej części sa książki które zaczęłam bądź z jakiegoś powodu chce przeczytać
Jest ich 7....

Pierwsza z nich jest książka "Spelniacze" Małgorzaty Falkowskiej, którą zaczęłam słuchać w audiobooku jeszcze w grudniu 2019, lecz z niewiadomych przyczyn odłożyłam na bok - jednak myślę że na dniach jej dosłucham - bądź doczytam do końca.
Kolejnym tytułem na liście jest książka "Masz wiadomość " Agaty Przybyłek, którą zaczęłam w dzień premiery -15 stycznia, ale do dzisiaj jest nieprzeczytana. 
 Prawdopodobnie będzie to pierwsza przeczytaną pozycją z jej solowych książek. 

Trzecią pozycją jest również kiedyś zaczęty przeze mnie tytuł- co więcej od października 2019 jest w etui by okładka była cała. Jest nim 10 część serii o Chyłce i Zordonie - czyli "Wyrok" Remigiusza Mroza.Choć mogłabym tu wpisać jego książki "O pisaniu na chłodno" też zaczętą w tym IV kwartale 2019 roku, ale to Wyrok jest ledwo zaczęty-  a tej drugiej mam około 100 stron do przeczytania.

Kolejnymi dwoma tytułami, za którę chcę się zabrać w najbliższym czasie, jest moje pierwsze spotkanie z twórczością dwóch autorów, których wszystkie wydane ich książki czekają na półce  Nieprzeczytane.

A są to:
Robert Małecki & Wojciech Chmielarz
Robert ma dwie serie, które leżą na półce, ale to za tą nowsza trylogia chcę się zabrać - a przynajmniej za pierwszy Tom "Skazę", a potem może "Wadę" i najnowszą "Zadra".

A drugiego Autora mam więcej książek niż jego poprzednika w tym poście.
Jednak najbardziej mam chęć do przeczytania dwóch ostatnich jego książek. a przede wszystkim jednej.
Jest nią Żmijowisko - a powodem jest fakt, ze planuję dopiero po przeczytaniu tego tytułu, zacznę serial o tym samym tytule.
Chociaż też inna książka Wojtka mnie kusi do przeczytania - "Rana" ostatnia premiera autora z sierpnia 2019.
I w tym momencie przy nazwisku W.Chmielarz zapisane będą dwie książki.

Kolejną książką, którą mam ochotę przeczytać, jest książka kolejnego polskiego autora, księcia komedii kryminalnej, który w 2019 miał premierę sztuki na podstawie książki "Raz dwa trzy... Giniesz TY!" Alka Rogozińskiego

 I to właśnie ta książka jest zapisana na mojej liście 20(21) książek na bieżący rok, mając nadzieję, że do dnia pójścia na tę sztukę w drugiej połowie lutego ją przeczytam.

 Ostatnią książką z tych 7 (a raczej 8) pozycji pierwszej części mojego planu na 2020 rok, jest książka, która ma premierę dopiero pod koniec lutego 2020 - a mianowicie "Układ idealny" Emilii Szelest - kontynuacja "Niebezpiecznej gry" Emilii Wituszyńskiej.
Tak, nie pomyliłam się. To jedna autorka, tylko w życiu Emilii się tak zadziało, że zmieniła nazwisko, pod którym podpisuje się, wydając swoje kolejne książki i opowiadania.



-----------------------____________________--------------------------


Drugą częścią książek tego PLANU, są książki z listy wyzwania na Instagramie
DAMATON, który organizują polskie booktuberki:
come book, książkowy frik, bestselerki, panna sasna, kulturalna Szafa, Słomka, doktor book, d.e.lewandowska - znana wcześniej jako Lifebybookaholic, mybooksmylife, Myra Kruszynka.

I ja, patrząc na listę polecanych przez dziewczyny książki, wybrałam z nich 10 tytułów.
Oto one: 
"Wszystkie jasne miejsca" Jennifer Niven polecana przez Zuzę- Kulturalna Szafa;
"Red, White & Royal Blue" Casey McQuiston - poleca Karolina - Come book;
"Szeptucha" Katarzyna Berenika Miszczuk- poleca Marta - Myra Kruszynka;

 "Ostatnia godzina" napisana przez bestselerki Annę i Martę- premiera marzec 2020, a polecana przez Ulę - Słomkę;
 Przy okazji tu napiszę dwie książki, które chętnie przeczytam z polecenia Anny bestselerek:
"Niedźwiedź i słowik" Katherine Arden
&
"Wichrowe wzgórza" Emily J. Bronte - przy okazji jest to jedna książka z tytułów na plakacie 100 książek do przeczytania przed śmiercią;

Kolejnymi tytułami polecanymi przez booktuberki również widniejące na wspomnianym plakacie są:
"Duma i uprzedzenie" Jane Austen - polecana przez Nikolę z Doktor book;
"Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte polecane przez Agnieszkę z Panna Sasna;

Kolejną pozycją z Damatonu, którą chyba należy do klasyków literatury jest...
"Portret Doriana Graya" Oscar Wilde polecana przez Sylwię z My books my life;

A ostatnią książką z Damatonu, którą może przeczytam. jest ....
"Drive"  Kate Stewart, polecaną przez Dominikę z D.E.Lewandowska (dawniej Lifebybookaholic)
Jak przeczytałam tylko tytuł, to myślałam że jest to książka K. Bromberg, którą mam ochotę przeczytać ponownie i wrócić do serii tej autorki - i może uda się w tym roku. 
Jednak wpisując tytuł okazało się że jest to inna książka leżąca na mojej półce nieprzeczytana.

Książki, które mam z tego na półce:
 
-----------------------____________________--------------------------

 Ostatnimi tytułami z tego mojego wyzwania 20/21 książek na 2020 rok!
Są to tytuły, które widnieją właśnie na tym plakacie 100 książek do przeczytania przed śmiercią.
Są to:
"Ja chyba zwariuję" Agaty Przybyłek 
"Dawca" Lois Lowry
"Charlie i fabryka czekolady"Roald Dahl 

-----------------------____________________-------------------------- 

I to wszystkie moje książki z planu czytelniczego na 2020 rok.
  20/21 książek na 2020,
Kilka książek - tak jak premierę Emilii, bestselerek czy kilka książek z Damatonu mam już zamówione, a ta polecana przez Karolinę, poczekam na polskie wydanie - pewnie na WTK bądź KTK będzie już w sprzedaży w Wydawnictwie Prószyński.

A Wy? Jakie plany macie na ten 2020 rok?
A może czytaliście coś z moich planowych książek?
Chętnie poczytam :)


Tymczasem...
Do...
Napisania!
Natalia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus for recenzje wedlug natalii