25 lutego 2015

"Karuzela z Idolami" Tomasz Raczek

źródło: latarnik.com.pl
W zeszłym roku, na warszawskich Targach książki, przy okazji zakupu książki na stoisku w Instytucie Wydawniczym Latarnik, powiedziałam autorowi tej książki, że zacznę czytać książki jego Autorstwa.
Marcin Szczygielski, Tomasz Raczek i ja :)

I słowa dotrzymuję... Jak widzicie w tytule ;)
I wiem, że 
1) nie będzie to pierwsza i ostatnia książka tego Autora; 
2) niedługo sięgnę za kolejną "Karuzelę... " ('z madonnami', bądź 'z herosami'), a później za kolejne książki. 

Wracając do książki "Karuzela z Idolami"....
Książka jest według mnie bardzo interesująca. Opowiada o osobach znanych, którewpłynęły w jakiś sposób na pana Tomka - autora tej siążki - krytyka filmowego i publicysty.
dowiedziałam się wielu nowych informacji o ludziach wymienionych książce (m.in. Michael Jackson, Katarzyna Figura, Edyta Górniak), czasem nawet po przeczytaniu, zaczęłam inaczej na którąś z nich patrzeć, a przede wszystkim zobaczyłam ich z tej drugiej strony. Dodatkowo okazało się, że niektóre postacie opisane w tym gwiazdozbiorze, mnie też się podobają.

Już, w trakcie czytania tej książki, wpadło mi do głowy, że do moich urodzin, sama spróbuję opisać swoje ulubione postacie ze świata filmu, muzyki, teatru, też książek - ogólnie ze wszystkich dziedzin kultury.

Jedno jest pewne... Na tegorocznych Targach w Warszawie, zakupię kolejną książkę Tomasza Raczka... Jeszcze nie wiem, czy to będzie kolejna "Karuzela z..." czy moze "Leksykon XXI wieku" ;)

Tomasz Raczek
"Karuzela z Idolami" (ebook)
Gwiazdozbiór osobisty
Ilustrował: Marcin Szczygielski
(zauważyłam to dopiero przy pisaniu tego posta)

ksiażka przeczytana w formie ebook'a
Bierze udział w wyzwaniu: Czytam Ebooki (wybrany ebook na luty)
[przeniosłam "Zwierzenia kontestatora" na marzec]

Tomasz Raczek
Krytyk filmowy i publicysta (ur. 15 czerwca 1957), właściciel Instytutu Wydawniczego Latarnik, redaktor naczelny (Film, Playboy, Voyage), dyrektor kanałów telewizyjnych (nFilm HD, TVP2), gospodarz programów tv (poczynając od „Ze sztuką na ty“ w 1986 – TVP2, przez „Perły z lamusa” z Zygmuntem Kałużyńskim – TVP2, „Siódme niebo” – Canal+, „Perły i wieprze” – nFilmHD po „Weekendowy magazyn filmowy“ – aktualnie w TVP1 i "Kultowe rozmowy" - aktualnie w TVP Regionalna) i radiowych (PR2, TOK FM – „TOK o’clock“, obecnie – „Szczerotok”, RMF FM, Radio Klasyka – „Klasycznym Raczkiem“, nFilm radio).
(źródło: latarnik.com.pl)

2 komentarze:

  1. O tym autorze nie słyszałam, ale Szczygielskiego czytałam "Za niebieskimi drzwiami" i było świetne. ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z książek pana Marcina nie posiadam: "Za niebieskimi drzwiami", "Arka czasu" i "Czarny młyn". A książki pana Tomka zobaczylam dopiero na tych Targach :P

      Usuń

Disqus for recenzje wedlug natalii