13 lutego 2014

30 Day Book Challenge: Dzień Pierwszy + Sport

Zauważyłam na wielu blogach książkowych wyzwanie "30 day book challenge", aż w końcu postanowiłam sama wziąć w tym udział. Postaram się wrzucać codziennie notki, ale nie obiecuję.

30 DAY BOOK CHALLENGE - Dzień 1:

Pierwszy dzień: Best book you read last year - Najlepsza książka jaką czytałeś zeszłego roku.


Mam 3 takie książki - każda jest dla mnie równie dobra jak pozostałe 2.
Są to:

Życie Pi - Yann Martel(czytałam ją we wrześniu);
Opis:
"Ranna zebra, orangutan, hiena cętkowana, szczur i tygrys bengalski… Taka menażeria to nie najlepsze towarzystwo w dryfującej po oceanie szalupie. Niestety szesnastoletni Pi Patel po zatonięciu japońskiego frachtowca, na pokładzie którego wraz z rodziną i zwierzętami z prowadzonego przez ojca zoo płynie z Indii do nowej ojczyzny, Kanady, nie ma żadnego wpływu na dobór towarzyszy niedoli. Grupa rozbitków, wśród których – poza orangutanem – Pi Patel jest jedynym dwunożnym stworzeniem, szybko się kurczy, aż pozostaje tylko on i tygrys. Odyseja przez Pacyfik staje się walką o życie – z żywiołem, głodem i, przede wszystkim, z olbrzymim kotem, z którym w bezpośredniej konfrontacji chłopiec nie miałby żadnych szans. By utrzymać zwierzę z dala od siebie, musi na niewielkiej powierzchni szalupy oznaczyć swoje terytorium i stać się osobnikiem alfa."

Lista Marzeń - Lori Nelson Spielman (czytałam ją w październiku);
Opis:
"
W życiu trzydziestokilkuletniej Amerykanki Brett Bohlinger wszystko jest ułożone. Ma dobrą pracę w wielkiej fi rmie, jej partnerem jest przystojny i ambitny prawnik, a po śmierci matki ma odziedziczyć pakiet większościowy spółki wraz ze stanowiskiem dyrektora generalnego. Odczytanie testamentu ujawnia jednak, że matka precyzyjnie zaplanowała dla niej zupełnie nową drogę życiową. No, może nie całkiem nową, bo zgodną z listą postanowień, które sama Brett spisała kiedyś, jako dorastająca dziewczynka. Lista opowiada o tym, jak Brett mimowolnie odnajduje siebie i powraca do marzeń i aspiracji z czasu, kiedy jeszcze „nie znała życia”."

Jeden dzień - David Nicholls (czytałam ją w listopadzie);
Opis: 
"Zawsze 15 lipca...
Emma i Dex? Doprawdy, trudno o mniej dobraną parę. Ona – zakompleksiona idealistka w grubych okularach. On – superprzystojniak z poczuciem, że świat należy do niego. Ona na wszystko musi ciężko zapracować. Jemu natychmiast udaje się to, o czym zamarzy. Ona szuka miłości, on seksu... Jest rok 1988. Oboje dostają dyplomy uniwersyteckie i spędzają ze sobą noc, chociaż nie taką, jaką sobie wyobrażacie, bo... zbyt dobrze się rozumieją! Emma dostaje pracę w podrzędnej knajpie, Dex robi karierę w telewizji. Ich drogi będą się schodzić i rozchodzić, aż po zaskakujący finał.
Wspaniała powieść dla wszystkich – o tym, jak się zmieniamy: my sami, nasze marzenia, widzenie świata, priorytety, jak coś tracimy, by co innego zyskać. Cudowne dialogi, żywe jak... samo życie."

Sportowe wiadomości: Mamy drugie złoto na Igrzyskach! Justyna Kowalczyk na najwyższym stopniu podium! Charlotte Kalla na drugim, Therese Johaug trzecia, a Marit Bjoergen poza podium, na 5. miejscu, ze stratą do mistrzyni +33.4s.
!Dekoracja Medalowa ok 17.50 w TVP2!
Pozostałe nasze reprezentantki:
26.Kornelia KubińskaPOL+2:25.7
39.Paulina MaciuszekPOL+3:08.0





1 komentarz:

  1. Kochana, co ja mam z Tobą zrobić? Wygrałaś w moim konkursie, a nie wysłałaś mi adresu i przekroczyłaś limit oczekiwania na ten adres... Jak mi go dziś do godziny 22 przyślesz wg tego, co jest podane z wynikach konkursu na blogu, to wyślę Ci książkę. Jeśli do 22 nie będę go mieć na mailu, nagroda przechodzi na inną osobę, bo niestety mogę książkę wysłać tylko jutro.

    OdpowiedzUsuń

Disqus for recenzje wedlug natalii